6. okt. 2010

Litt ambisiøse "kunnskapsløfte-digitale-kompetansemål"?

Er læraren flaskehalsen i forhold til at elevane skal få den digitale kompetansen 
læreplanen og andre styringsdokument krever? 

Dette er spørsmålet som stilles i Aftenpostens artikkel Læreren er flaskehalsen. Her stiller NRK spørsmålet om det er utstyret eller lærarane som er skuld i at elevane sin digitale kompetanse ikkje strekker til. I artikkelen visast det til forskning frå Forsknings- og kompetansenettverk for IT i utdanning (ITU) Monitor ved Universitetet i Oslo, som har sjekka elevane sin IT-bruk sidan 2003. I følge artikkelen, viser det seg at avstanden mellom IKT-bruk i skulen er størst mellom grunnskulen og vidaregåande skule, og konkluderer med at dette ikkje gjeld skulen sitt utstyr, men lærarane i grunnskulen sin digitale kompetanse. 

Men kva vil det seie å ha digital kompetanse?

Begrepet seiast vere komplekst og samansett av mange sider. I Ola Erstad si bok Digital Kompetanse i skolen består digital kompetanse av fem deler samansett til ei heilheit:
  • grunnleggande ferdigheiter
  • kunnskap om digitale medier
  • kunnskapsutvikling innan for bestemte fag og temaområder
  • uttrykk for elevane sine læringsstrategiar i møte med ulike informasjonskilder
  • digital dannelse
Kven har ansvaret for at både lærarar og elevar tilegnar seg nødvendig digital kompetanse?

En artikkel i Adressa.no, Digital kompetanse i skolen - lærerutdanningen sitt ansvar, beskriver forskningsresultatane også, at det er lærerane som sviktar i norsk skule, når det gjelder digital kompetanse. Men her legg dei ansvaret på lærarutdanninga. I følge artikkelen er det eit stort behov for ein gjennomgang i dei forskjellige delane av lærarutdanninga, i forhold til pedagogisk og didaktisk bruk av IKT, og definisjonen på digital kompetanse, og mangler innenfor disse områder. Den digitalt kompetente læreren skal vere "kunnskapsformidler, ...faglig tilrettelegger, inspirator og veileder" når og kvifor ho/han velger å bruke digitale verktøy i sin undervisning. 

Litt ambisiøse "kunnskapsløfte-digitale-kompetansemål"?

Om grunnskulane i Norge har fått på plass det digitale systemet, og IKT- verktøy i tipp-topp stand, er usikkert, og eg har heller fokusert på lærarane sin rolle i spørsmålet om digital kompetanse. Eg konkluderer med at store endringar tar tid, og Kunnskapsløftet har store ambisjonar ved å ville ha IKT og digital kompetanse inn i alle fagområder på skulen. Er det alle lærarane som veit kva det innebærer å ha digital kompetanse? Kven sitt ansvar er det å sikre at lærarane har denne kompetansen, og kven sitt ansvar er det å sikre at dei brukar den?


 _______________________________________________________


Adressa.no: Digital kompetanse i skolen - lærerutdanningen sitt ansvar, http://www.adressa.no/meninger/article1427537.ece, (lest 05 oktober 2010)
Aftenposten: Læreren er flaskehalsen,http://www.nrk.no/nyheter/1.6736536, (lest 05 oktober 2010)
Erstad, Ola: Digital kompetanse i skolen, Universitetsforlaget 2010


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar